Wbudowana kamerka internetowa czy osobista kamera wideo?

Wideo staje się coraz bardziej istotnym elementem naszego codziennego życia. Podczas gdy usługi takie jak YouTube i Facetime rozwinęły się na ogromną skalę, korzystanie z wideo za pomocą platform takich jak Microsoft Teams i Zoom stało się standardową praktyką w miejscach pracy na całym świecie.

Wbudowana kamerka internetowa czy osobista kamera wideo?

Znaczna część naszego dnia jest obecnie spędzana na spotkaniach wideo. Korzystanie z odpowiednich profesjonalnych rozwiązań wideo do współpracy może prowadzić do bardziej płynnego hybrydowego doświadczenia pracy.

Aby komunikować się jak najefektywniej, ważne jest zrozumienie różnych dostępnych opcji wideo i tego, jak wpływają one na nasze doświadczenie współpracy w miejscu pracy.

Wzrost popularności współpracy wideo

Profesjonalna współpraca wideo rozwija się od ponad dekady. Jednak wraz z wymuszonym przejściem na pracę zdalną podczas pandemii, wykorzystanie platform wideokonferencyjnych wzniosło się na zupełnie nowy poziom

Od stycznia 2020 do kwietnia 2021 roku Microsoft Teams odnotował 625% wzrost dziennych aktywnych użytkowników. Podobnie Zoom, który jest obecnie gospodarzem ponad 3,5 biliona minut spotkań rocznie na całym świecie.

Im więcej czasu spędzamy na wideo, tym ważniejsze staje się korzystanie z urządzeń, które podnoszą poziom naszej komunikacji.

[%produkty%]

Wbudowana a osobista kamera wideo

Na poziomie podstawowym różnica między kamerami wbudowanymi a osobistymi kamerami wideo jest prosta: kamery wbudowane są częścią samego sprzętu, zwykle znajdują się w centrum, bezpośrednio nad ekranem laptopa lub telefonu komórkowego, natomiast osobiste kamery wideo są zewnętrznym urządzeniem, które można podłączyć do dowolnego urządzenia.

Profesjonalny wygląd wymaga nowego standardu

W pracy wszyscy chcemy wyglądać profesjonalnie. A ponieważ zdalne i hybrydowe modele pracy stają się coraz bardziej wszechobecne, większość naszych zawodowych interakcji ze współpracownikami, klientami i partnerami odbywa i będzie się odbywać się za pośrednictwem wideo. Stwarza to natychmiastową potrzebę przejścia z wbudowanych kamer wideo na dedykowane osobiste kamery wideo. Dlaczego?

W przypadku kamer wbudowanych nie ma możliwości regulacji kąta ustawienia kamery. Może to skutkować nienaturalnymi pozycjami kadrowania, które nie pozwalają nam wyglądać korzystnie podczas wirtualnego spotkania lub ograniczają korzyści płynące z interakcji twarzą w twarz, na których nam zależy podczas korzystania z platform takich jak Teams czy Zoom.

Kolejnym kluczowym aspektem jest rozdzielczość wideo, czyli czystość obrazu przechwytywanego przez kamerę. Wbudowane kamery mają zazwyczaj od dwóch do pięciu megapikseli i spełniają jedynie podstawowe potrzeby w zakresie wideo. Nawet przy silnym połączeniu internetowym, Twoje nagranie będzie rozmyte i mocno rozpikselowane.

Ostatnim ważnym czynnikiem jest oświetlenie. Wszyscy doświadczyliśmy spotkania wideo, gdzie wyglądamy jakbyśmy dołączyli do spotkania z jaskini, podczas gdy w rzeczywistości siedzimy w naszym biurze.

Niska rozdzielczość często prowadzi do niewystarczającej zdolności do dostosowania się do środowiska oświetleniowego, w którym się znajdujemy, tworząc obciążające poznawczo doświadczenie wideo dla innych, którzy usilnie starają się zobaczyć nas na swoim ekranie.

[%produkty_2%]

Podnoszenie jakości wideo - doświadczeń dzięki osobistym kamerom wideo

Osobiste kamery wideo zostały zaprojektowane specjalnie w celu rozwiązania wyżej wymienionych problemów. Ponieważ są to urządzenia peryferyjne, można je podłączyć do dowolnego laptopa lub komputera i ustawić w taki sposób, aby kadrować nas w najbardziej korzystny sposób.

W przeciwieństwie do większości wbudowanych kamer, osobiste kamery wideo rejestrują również najwyższej jakości wideo, o rozdzielczości do 13 megapikseli i 4K Ultra-HD. Ten wysoki stopień rozdzielczości pozwala lepiej uchwycić mikro ekspresje twarzy i subtelności w języku ciała - główne czynniki przyczyniające się do skutecznej komunikacji.

Wreszcie, podobnie jak w wielu innych aspektach naszego codziennego życia, sztuczna inteligencja zaczyna tworzyć duże możliwości w obrębie wideo. Kamery z wbudowaną inteligencją mogą rozwiązać wiele problemów, między innymi takich jak słabe lub niewystarczające oświetlenie.

Jeśli środowisko pracy jest słabo oświetlone, sztuczna inteligencja, którą można obecnie znaleźć w niektórych osobistych kamerach wideo, jest w stanie dostosować oświetlenie strumienia wychodzącego z kamery, upewniając się, że zawsze jesteś na kamerze w najlepszym świetle.

Co wybrać?

Wybór zależy oczywiście od personalnych potrzeb i wymagań. Jeśli często korzystasz z wideokonferencji, inwestycja w dobrą kamerkę może się opłacić. Wbudowana kamera w laptopie może być wystarczająca dla niektórych potrzeb, ale nie dla wszystkich.

Osobista kamerka wideokonferencyjna oferuje kilka istotnych przewag nad kamerkami wbudowanymi do urządzeń. Dzięki lepszej jakości obrazu i dźwięku, większej elastyczności oraz możliwości montażu na monitorze lub na stojaku, osobista kamerka wideokonferencyjna jest kompleksowym rozwiązaniem dla bardziej wymagających użytkowników.